Гімназія 
 
НПУ імені
М.П. Драгоманова
  • gym4
  • gym2
  • gym4
  • gym4
  • gym2

 

 

     б-р Т. Шевченка 56а
       т.: 2344977, 2345277
       e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
       м.Київ Україна
 

Київський подих європейської історії

EuroHistory

    Слухачі гуртка «Журналістська майстерність» - гімназисти 6-7-их класів-відвідали у Національному музеї мистецтв Богдана і Варвари Ханенків унікальну за підбором експонатів виставку «Свобода VS Імперія», присвячену Великій Французькій революції. Цей культурологічний проект столичних музейників через експонати дозволяє показати зріз конкретної епохи й суспільного явища. Й чим глибше ми занурювалися в тему, тим більше розуміли, що це перегукується з історією ХХ століття і нашим сьогоденням.

EuroHistory


    Одна із кульмінаційних робіт в експозиції – офорт Жана-Луї Банса «Взяття Бастилії», адже тоді ще не було фотокамери й митці наступних часів власні живописні картини створювали на базі цієї гравюри. Саме події Французької революції дали поштовх для розвитку європейської карикатури, бо з’явилися нові свободи і виклики. Ключова тема переглянутих карикатур 1789-1791рр. – єднання трьох станів: духовенства, дворянства і простолюдинів. Серед карикатур часів Першої імперії Наполеона, що представлені на виставці, найбільш рідкісні є ті, що створені роялістами. Багато з цих картин були завезені контрабандою з Англії, де Наполеона не шанували, й поширювали їх заради підриву авторитета імператора.

EuroHistory


    Карикатура Луї Франсуа Шарона «Канібалізм найвищого ґатунку» створена 1793-го року й пародіює портрет Наполеона, вона була відгуком на придушення роялі стичних бунтів.
    Карикатура 1796-го року Давида Гесса – письменника й політичного діяча - висміює Батавську республіку, що була створена французами у Голландії.
    На карикатурі Жана Годфруа 1793-го року сучасний глядач одразу впізнає прообраз київської «йолки» 2014-го року; на ній зображені французькі війська, котрі встановлюють Дерево Свободи – один із символів Французької революції. (Французькі війська мали за звичку скрізь, куди вони приходили, встановлювати Дерево Свободи. На гравюрі воно й справді схоже на ялинку.)

EuroHistory


Вражає гравюра Жана Годфруа про фінал битви під Аустерліцем – вона була замовлена Наполеоном буквально на другий день після своєї перемоги. Імператор надто пишався тією подією.
    Гравюра Філібера Луї Дебюкура «Загибель князя Юзефа Понятовського під час переправи через Ельстер 19 жовтня 1813 року» відображає події події фатальної для наполеонівських військ битви під Лейпцигом, після цієї поразки імператор зрікся престолу.
Поруч із батальними сценами контрастує добірка ужиткових речей у стилі ампір. Порцеляна французьких і німецьких мануфактур, вишуканий годинник, плакетки – усе це речі «зіркового часу» Наполеона.

EuroHistory


    Мабуть, єдиний на виставці експонат, наче новий, - чоловіча носова хустка «Підмостки Європи в грудні 1812 року». У центрі великої хустки – Наполеон, якого переслідують алегоричні фігури, тут же сцени, що символізують злочини імператора, наприклад, позбавлення Папи Римського володінь.
За усім цим революційним і військовим божевіллям, а заодно і відвідувачами , з посмішкою мудреця спостерігає Вольтер – через мармурові бюсти ХVІІІ та ХІХ століть. Учнівський прес-центр