• +38 (044) 234 4977
  • +38 (044) 234 5277
  • gymdrg@ukr.net
  • м.Київ, бул.Шевченка 56-А
  • +38 (044) 234 4977
  • м.Київ, бул.Шевченка 56-А
  • Увага! Короновірус COVID – 19!

    АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ВИЯВЛЕННІ В УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ СИМПТОМІВ ХВОРОБИ

    Педагогічний склад гімназії перед початком занять проводить опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби.

    У разі ознак гострої респіраторної хвороби, за відсутності батьків, (висока температура, сухий кашель, лихоманка) – здобувачі освіти тимчасово ізолюються в спеціально відведене приміщення, забезпечивши індивідуальними захисними засобами (медична маска, рукавички). Дистанційно (телефонним дзвінком) інформуються керівник закладу, медична сестра (відповідальна особа), батьки, та приймається узгоджене рішення щодо направлення до лікувальної установи для отримання консультації або подальшого обстеження.

    Медичний працівник повідомляє заступника з господарської частини про приміщення. Де необхідно здійснити дезінфекцію. У разі потреби викликає швидку медичну допомогу.

    Технічний працівник проводить дезінфекцію приміщень.

    Керівник закладу освіти в обов’язковому порядку інформує органи управління освітою.

    Черговий адміністратор обмежує вхід до приміщень де перебувала дитина з ознаками хвороби.

    Вчитель проводить інструктаж з дітьми, які були в контакті з дитиною з ознаками хвороби.

    Здобувачі освіти з класу, де виявлено дитину з ознаками хвороби, переходять на самоізоляцію до отримання результатів лабораторних досліджень.

    Якщо тест не підтверджує COVID – 19 – учні класу та діти які були в контакті повертаються на навчання.

    Якщо тест підтверджує COVID – 19, учні переходять на дистанційне навчання (2 тижні)

     

     

    *У разі переведення педагога в режим дистанційної роботи в класі має бути вільний вчитель або інші педагогічні працівники.

    *Відповідальна особа за встановлення системи екстреної комунікації з закладами охорони здоров’я, інформує такі заклади та родичів – у разі виявлення дорослого хворого.

     

    Протиепідемічні заходи у гімназії імені М.П.Драгоманова в умовах адаптивного карантину

    Допуск до роботи педагогічних працівників здійснюється за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски, у тому числі виготовлених самостійно) після проведення термометрії безконтактним термометром з подальшим записом у журнал реєстрації;

    Працівники із ознаками гострого респіраторного захворювання або підвищеною температурою тіла понад 37,2С не допускаються на робоче місце.

    Перед початком навчального року проаналізувати «Опитувальник для батьків або осіб, які їх замінюють, про самопочуття дитини» та наявність симптомів респіраторної хвороби.

    Розробити регламент роботи гімназії під час карантинних обмежень за різними рівнями епідемічної небезпеки.

    Розробити алгоритм дій на випадок надзвичайних та ознайомити з ним учасників освітнього процесу;

    Провести роз’яснювальні роботи з персоналом та здобувачами освіти щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, провести роз’яснювальну роботу щодо індивідуальних профілактичних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів серед працівників або здобувачів освіти;

    Провести інструктажі для працівників щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції, дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів;

    Заборонити перебування сторонніх осіб та батьків у закладі, за винятком осіб, що супроводжують дітей з інвалідністю.

    Розробити маршрути руху учнів та скласти графік, за яким відбувається допуск здобувачів освіти до закладу.

    Усі навчально-виховні заходи та режимні моменти з дітьми проводити за умови максимально можливої ізоляції одного класу від іншого.

    Забезпечити раціональне використання запасних виходів із гімназії, використання розмітки на підлозі.

    Мінімізувати пересування здобувачів освіти між навчальними кабінетами, зокрема, шляхом проведення занять впродовж дня одного і того ж класу в одній і тій самій аудиторії (продовжувати практику проведення спарених уроків).

    Обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування гімназії – проведення педагогічних рад, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу тощо)

    У розкладі занять передбачити можливість визначення різного часу початку та закінчення занять для різних класів.

    Організувати змішане навчання для учнів 6-9 класів.

    Для 5–их класів організувати очне навчання у гімназії протягом адаптаційного періоду з подальшим впровадженням змішаного навчання.

    Для 10-11 класів залишити очний тип навчання.

    За сприятливих погодних умовах забезпечити проведення занять з окремих уроків та гуртків на відкритому повітрі.

    Організувати роботу бібліотеки, гуртків та факультативних занять відповідно до затверджених графіків з дотриманням протиепідемічних вимог.

    Проаналізувати стан забезпечення учасників освітнього процесу гаджетами та Інтернетом.

    Спрогнозувати можливість використання технічних засобів педагогічними працівниками вдома.

    Розробити розрахунок в потребі дезінфікуючих та миючих засобів на день, тиждень, місяць;

    Призначити відповідальну особу для приготування дезінфікуючих засобів;

    Розробити організацію роботи технічних працівників та забезпечити необхідним інвентарем, дезінфікуючими та миючими засобами;

    Розробити інструкції використання і зберігання прибиральних матеріалів;

    Забезпечити усіх працівників закладу засобами індивідуального захисту із розрахунку 1 захисна маска на 3 години роботи. ЗІЗ мають бути в наявності із розрахунку на 5 робочих днів, у т.ч. на 1 робочу зміну – безпосередньо на робочому місці працівника;

    Організувати місця для дезінфекції рук на вході до гімназії та інших приміщень.

    Забезпечити санітарні кімнати та місця приймання їжі дезінфікуючими спиртовмісними засобами або милом для очищення рук.

    Розмістити інформаційні постери та нагадування працівникам та учням про важливість та техніку миття рук та/або обробку рук спиртовмісними антисептиками; носіння захисних масок тощо;

    Організувати централізований збір використаних засобів індивідуального захисту в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів;

    Організувати харчування в їдальні за графіком (5-11 класи – пільгові категорії та за кошти батьків) за умови забезпечення відстані між столами не менше 1,5 метра, розміщення за столом не більше 4-х осіб.

    Забезпечити працівників їдальні, які видають страви або здійснюють розрахунок засобами індивідуального захисту: захисною маскою, захисними окулярами або щитком, одноразовими рукавичками.

    Забезпечити медичні пункти: безконтактними термометрами, дезінфікуючими та антисептичними засобами для рук, ЗІЗ;

    Обладнати спеціальне приміщення (ізолятор) для тимчасового ізолювання хворих;

    Проводити широку роз’яснювальну роботу серед батьків щодо особливостей організації освітнього процесу, у тому числі шляхом розміщення пам’яток для батьків та учнів на офіційному веб-сайті гімназії.

    Призначити відповідального за щоденний та щотижневий контроль за виконанням заходів;

    Призначити відповідального за координацію проведення інформаційних заходів з профілактики розповсюдження коронавірусної хвороби та проводити щоденний та щотижневий моніторинг оперативної інформації МОЗ щодо епідемічної небезпеки поширення COVID-19.

    Розробити додаток до посадових інструкцій класного керівника, вчителя, чергового адміністратора, медичної сестри;

    При «жовтому» рівні епідемічної безпеки розробити систему збору класних журналів/журналів у кінці робочого дня та графік роботи з ними вчителів.

    "Увага! Діти на дорозі!"

    Неймовірна сучасна українська версія – bad guy Billie Eilish
    у виконанні учнів Гімназії НПУ ім. Драгоманова
    за участю ART KIDS
    в рамках Всеукраїнського рейду “УВАГА! ДІТИ НА ДОРОЗІ!”

    Музичний керівник – Дмитро СУБОТЕНКО

    Правил дорожніх існує багато
    Ми маємо їх шанувати
    Увага і пильність завжди!

    Знаки дорожні потрібно нам знати
    Щоб впевнено скрізь почуватись
    Це наша безпека – знай ти!

    РЕП
    Добрий друг наш — знак дорожній
    Ставиться не так собі,
    Як подружиться з ним кожен,
    Допоможе він тобі.
    Щоб не трапилося всяке,
    Шанувати треба знаки.
    На дорозі небезпечно,
    Тож обачним буть доречно.

    Увага! Діти на дорозі!
    Увага! Діти на дорозі!

    #TrafficChallenge Хештег-Марафон

    В суперкреативній колаборації із двох соціально активних шкіл – СШДС “Відродження” м.Києва (1-4 класи) та Гімназії НПУ ім. М.П.Драгоманова м.Києва (5-11 класи) приймаємо участь в #TrafficChallenge Хештег-Марафон #SpeakUpUkraine
    Наш номер команди #TrafficChallenge #0109
    Дякуємо за привертання уваги до такого важливого питання, як “Безпека дорожного руху” та глобальної місії – формування національної культури поводження на дорозі! Долучаємось! Маємо купу ідей, як привернути увагу до важливого питання безпеки наших дітей.
    Три етапи виконання завдань ще попереду, а наразі вже провели лекцію для учнів 3-го класу про ПДР та безпечне поводження дітей на дорозі!

    Команда #0109
    Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе – Св.Франциск Асізський
    Життя – найцінніше, що ми маємо! І безглуздо втрачати його через не знання, не обачність, самовпевненість чи будь-яку іншу причину… Саме тому, наша команда #0109 обрала тему «Цінуй життя» і під час виконання завдання, залежно від адресата, трансформували її в «Цінуй моє життя» та «Цінуй своє життя».
    Ми вважаємо, що задля зміни відношення українців щодо виконання ПДР, цінності власного і чужого життя, безпеки руху, взаємоповаги на дорозі, основну увагу потрібно ВЖЕ приділяти освіті, навчанню нового покоління – наших дітей! Тому повністю погоджуємось із основним завданням TrafficcChallenge– «Зробити освіту з ПДР обов’язковою дисципліною у всіх середніх загальноосвітніх закладах України». Також, вважаємо нагальною проблему видимості пішоходів на дорозі в вечірній час, а дітей, через не великий зріст, і в денний час. Тому, наша команда відправила Петицію Президенту України: №22/076942-еп «Внести зміни до навчальних програм середніх загальноосвітніх закладів України та зробити освіту з ПДР обов`язковою, а також забезпечити школи світловідбиваючими комплектами для організації безпечного пересування груп дітей поза межами шкіл.»
    //petition.president.gov.ua/petition/76942
    А поки петиція набирає голосів, ми провели ряд заходів, які розраховані на коротші строки реалізації:
    1) Біля однієї із наших шкіл – СШДС «Відродження», є ще одна школа №20 (адреса м.Київ, вул. Металістів, 19, Вечірня школа) і коли в минулому році поруч зі школою міняли електроопори, звідти прибрали знак «Обережно діти». Розташування школи таке, що автомобілі повертаючи із головної дороги (вул. Гетьмана) на вулицю Металістів, без попереджуючого знаку, не очікують, що там може бути підвищена небезпека.
    Ми звернулись до «Центру організації дорожнього руху міста Києва», наше звернення було зареєстровано на гарячій лінії під номером №2158.
    23.10.2019 нам повідомили, що знак вже замовлено і до 30.10.2019р. його встановлять, відповідні фото надамо по факту встановлення. Тримаємо на контролі.
    2) Почали поки з малого, але все ж знайшли кошти на забезпечення жилетами 3 класу в СШДС «Відродження». Тепер серце буде трохи спокійнішим хоча б за 24 дітей)) Одразу приміряли, зробили просто фото класу, а потім із вимкненім світлом зі спалахом і показали дітям як працюють світловідбиваючі елементи.
    3) Вважаємо, що кожна людина має знати як, і не нашкодивши, надати першу домедичну допомогу! Ці знання ціною в чиєсь життя!!! Для учнів гімназії імені М.П. Драгоманова 23.10.2019р. парамедик Тамара Билько (Tamara Bilko) із Учебный Центр Sar, провела навчання по наданню першої домедичної допомоги і при ДТП, і при інших можливих випадках (наприклад якщо стали свідком нападу епілепсії, чи травми і т.д.). Чітко структурували алгоритм дій при виявленні людини, якій необхідна допомога.
    4) Гімназія НПУ імені М.П. Драгоманова знаходиться неподалік площі Перемоги в м.Києві, котра вважається однією ії самих аварійних місць м.Києва. Тому вважали за потрібне вибрати саме це місце для проведення акції. 24.10.2019р. учні гімназії провели масову акцію, яку умовно можна розділити на три блоки:
    a) За допомогою Надія Ситник та Alexander Kutsevich із Патрульна поліція Києва, на найбільш насичених пішохідних переходах, нанесли привертаючі увагу, попереджуючі написи – «Візьми дитину за руку», «Подивись», «Закреслений телефон» та «Закреслені навушники».
    b) Інші діти, тим часом, в кінці бульвару Т.Шевченко (перед площею Перемоги) проводили акцію «Цінуй життя» звернену на водіїв, які, звичайно ж, стояли в заторі. Демонстрували плакати зі слоганами роздруковані в форматі А1. Обрані були слогани-звернення до водіїв: «Не пристебнувся? Чим ти кращий за терориста?», «У тебе по переду – дорога, у мене попереду – життя!», «Повага та увага, на дорозі перевага» та інші.
    c) І найемоційнішою була акція, звернена на пішоходів – «Цінуй своє життя!». Діти спілкувались з перехожими, розповідаючи про важливість видимості в темний час доби, та дарували світловідбиваючі стрічки, з рекомендаціями як їх використовувати. Всього їх отримали 400 чоловік.
    d) Було вже виготовлено невелику партію (15шт.), та нам люб’язно погодилась допомогти Lida Kosogova і в своєму швейному ательє виготовити для нас ще 300шт. світловідбиваючих манжетів, які ми роздамо учням для щоденного використання! (перші наші манжети можна побачити на дітях, що проводять акцію)
    Це було сухе викладення наших дій, а тепер хочеться торкнутися емоційного моменту і наслідків проведеного.
    Те захоплення та зацікавленість дітей, із яким вони виконували все це, просто вражає!
    Звичайно ж щоб донести до людей, переконати їх, потрібно було самим перейнятись питанням! І я впевнена, що діти самі дуже гарно засвоїли те, про що говорили, що показували…і тепер будь-кому зможуть провести лікбез) Люди яким діти роздавали стрічки, деякі вперше! задумувались про проблему видимості! Із задоволенням їх брали і одразу розташовували собі на сумку, чи брали, щоб пришити кудись дитині. І думаю, що навіть якщо із 400 людей, котрі отримали стрічки, хоча б третина буде ними користуватись в повсякденному житті – то це принесе величезну користь!
    Може це буде і смішно звучати, але підійшов дорослий чоловік і питав у дітей, котрі стояли з плакатами «Що таке ПДР?»…
    Відносно нанесених «попереджалок» перед переходами, підходили люди і дякували за прекрасну ініціативу! Можу робити висновок, що ми потрапили в точку і достукались до адресата! Ще багато попереду! Ми готові! 😉
    До організації було залучено 50 чоловік (включаючи всю нашу команду)
    Проінформовано було: біля 500 чоловік під час навчання та акції, аудиторія ФБ котра ознайомилась з петицією, підписалась під петицією (наразі вже 80 чоловік), аудиторія популярної ФБ групи –Автомобільний Київ (//www.facebook.com/groups/AvtoKiev/permalink/1359325757578991/), аудиторія інстаграм підписників популярної сторінки «Мамаслет», котрі в своєму сторіз розмістили нашу Петицію.
    Дякуємо всім не байдужим, всім хто на одному ентузіазмі нам допомагає! Ви всі не реально круті!

    **#SpeakUpUkraine #TrafficChallenge****Команда #0109*****Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе – Св.Франциск Асізський*****Життя – найцінніше, що ми маємо!** І безглуздо втрачати його через не знання, не обачність, самовпевненість чи будь-яку іншу причину… Саме тому, наша команда #0109 обрала тему «Цінуй життя» і під час виконання завдання, залежно від адресата, трансформували її в «Цінуй моє життя» та «Цінуй своє життя».Ми вважаємо, що задля зміни відношення українців щодо виконання ПДР, цінності власного і чужого життя, безпеки руху, взаємоповаги на дорозі, основну увагу потрібно ВЖЕ приділяти освіті, навчанню нового покоління – наших дітей! Тому повністю погоджуємось із основним завданням TrafficcChallenge– «Зробити освіту з ПДР обов’язковою дисципліною у всіх середніх загальноосвітніх закладах України». Також, вважаємо нагальною проблему видимості пішоходів на дорозі в вечірній час, а дітей, через не великий зріст, і в денний час. Тому, наша команда відправила Петицію Президенту України: №22/076942-еп «Внести зміни до навчальних програм середніх загальноосвітніх закладів України та зробити освіту з ПДР обов`язковою, а також забезпечити школи світловідбиваючими комплектами для організації безпечного пересування груп дітей поза межами шкіл.»[https://petition.president.gov.ua/petition/76942](https://petition.president.gov.ua/petition/76942)А поки петиція набирає голосів, ми провели ряд заходів, які розраховані на коротші строки реалізації:1) Біля однієї із наших шкіл - СШДС «Відродження», є ще одна школа №20 (адреса м.Київ, вул. Металістів, 19, Вечірня школа) і коли в минулому році поруч зі школою міняли електроопори, звідти прибрали знак «Обережно діти». Розташування школи таке, що автомобілі повертаючи із головної дороги (вул. Гетьмана) на вулицю Металістів, без попереджуючого знаку, не очікують, що там може бути підвищена небезпека.Ми звернулись до «Центру організації дорожнього руху міста Києва», наше звернення було зареєстровано на гарячій лінії під номером №2158.23.10.2019 нам повідомили, що знак вже замовлено і до 30.10.2019р. його встановлять, відповідні фото надамо по факту встановлення. Тримаємо на контролі. 2) Почали поки з малого, але все ж знайшли кошти на забезпечення жилетами 3 класу в СШДС «Відродження». Тепер серце буде трохи спокійнішим хоча б за 24 дітей)) Одразу приміряли, зробили просто фото класу, а потім із вимкненім світлом зі спалахом і показали дітям як працюють світловідбиваючі елементи. 3) Вважаємо, що кожна людина має знати як, і не нашкодивши, надати першу домедичну допомогу! Ці знання ціною в чиєсь життя!!! Для учнів гімназії імені М.П. Драгоманова 23.10.2019р. парамедик Тамара Билько (Tamara Bilko) із Учебный Центр Sar, провела навчання по наданню першої домедичної допомоги і при ДТП, і при інших можливих випадках (наприклад якщо стали свідком нападу епілепсії, чи травми і т.д.). Чітко структурували алгоритм дій при виявленні людини, якій необхідна допомога. 4) Гімназія НПУ імені М.П. Драгоманова знаходиться неподалік площі Перемоги в м.Києві, котра вважається однією ії самих аварійних місць м.Києва. Тому вважали за потрібне вибрати саме це місце для проведення акції. 24.10.2019р. учні гімназії провели масову акцію, яку умовно можна розділити на три блоки:a) За допомогою Надія Ситник та Alexander Kutsevich із Патрульна поліція Києва, на найбільш насичених пішохідних переходах, нанесли привертаючі увагу, попереджуючі написи - «Візьми дитину за руку», «Подивись», «Закреслений телефон» та «Закреслені навушники».b) Інші діти, тим часом, в кінці бульвару Т.Шевченко (перед площею Перемоги) проводили акцію «Цінуй життя» звернену на водіїв, які, звичайно ж, стояли в заторі. Демонстрували плакати зі слоганами роздруковані в форматі А1. Обрані були слогани-звернення до водіїв: «Не пристебнувся? Чим ти кращий за терориста?», «У тебе по переду - дорога, у мене попереду - життя!», «Повага та увага, на дорозі перевага» та інші.c) І найемоційнішою була акція, звернена на пішоходів - «Цінуй своє життя!». Діти спілкувались з перехожими, розповідаючи про важливість видимості в темний час доби, та дарували світловідбиваючі стрічки, з рекомендаціями як їх використовувати. Всього їх отримали 400 чоловік.d) Було вже виготовлено невелику партію (15шт.), та нам люб’язно погодилась допомогти Lida Kosogova і в своєму швейному ательє виготовити для нас ще 300шт. світловідбиваючих манжетів, які ми роздамо учням для щоденного використання! (перші наші манжети можна побачити на дітях, що проводять акцію)Це було сухе викладення наших дій, а тепер хочеться торкнутися емоційного моменту і наслідків проведеного.Те захоплення та зацікавленість дітей, із яким вони виконували все це, просто вражає!Звичайно ж щоб донести до людей, переконати їх, потрібно було самим перейнятись питанням! І я впевнена, що діти самі дуже гарно засвоїли те, про що говорили, що показували…і тепер будь-кому зможуть провести лікбез) Люди яким діти роздавали стрічки, деякі вперше! задумувались про проблему видимості! Із задоволенням їх брали і одразу розташовували собі на сумку, чи брали, щоб пришити кудись дитині. І думаю, що навіть якщо із 400 людей, котрі отримали стрічки, хоча б третина буде ними користуватись в повсякденному житті – то це принесе величезну користь!Може це буде і смішно звучати, але підійшов дорослий чоловік і питав у дітей, котрі стояли з плакатами «Що таке ПДР?»…Відносно нанесених «попереджалок» перед переходами, підходили люди і дякували за прекрасну ініціативу! Можу робити висновок, що ми потрапили в точку і достукались до адресата! Ще багато попереду! Ми готові! ;)До організації було залучено 50 чоловік (включаючи всю нашу команду)Проінформовано було: біля 500 чоловік під час навчання та акції, аудиторія ФБ котра ознайомилась з петицією, підписалась під петицією (наразі вже 80 чоловік), аудиторія популярної ФБ групи –Автомобільний Київ ([https://www.facebook.com/groups/AvtoKiev/permalink/1359325757578991/](https://www.facebook.com/groups/AvtoKiev/permalink/1359325757578991/)), аудиторія інстаграм підписників популярної сторінки «Мамаслет», котрі в своєму сторіз розмістили нашу Петицію.Дякуємо всім не байдужим, всім хто на одному ентузіазмі нам допомагає! Ви всі не реально круті!

    Gepostet von Inna Savchuk am Samstag, 26. Oktober 2019

    Команда #0109 ( Гімназія НПУ імені М.П. Драгоманова та СШДС “Відродження”)

    У кожного з нас є заповітна мрія. Щоб вона стала реальністю, потрібен план, процес, люди, наполегливість, терпіння і бажання. (Джеффрі Гітомер)

    Мрія нашої команди – щоб жодна дитина, ніколи не постраждала в ДТП! 🙏Але та реальність, що маємо зараз в Україні і гірка статистика – говорять про інше 😟😟Тому розуміємо, що наблизитись до мрії можна лише маючи чіткий план і наполегливо поширювати знання серед дітей! Задача свідомих батьків – навчити дитину правилам безпеки! А хто крім батьків багато часу проводять зі школярами? Правильно, вчителі! Обрали тему для ІІІ етапу Хештег-Марафону «Дорослий – взірець для дитини!»

    В попередніх етапах ми намагались максимально всі навчання проводити для дітей. Були у нас і лекції, і зустрічі із поліцейськими, і навчання від парамедиків по наданню першої невідкладної домедичної допомоги (доречі вчителі гімназії імені М.П. Драгоманова також були присутні на даному навчанні)! Прийшла черга батьків та вчителів! На базі платформи FRoSH провели спільний перегляд відеоуроків з подальшим живим обговоренням!

    Дорослі вже мають певний життєвий досвід, багато хто був учасником чи свідком якихось ситуацій. І дійсно, в стресових ситуаціях досить важко зібратись, але потрібно правильно допомогти, не нашкодити… Для цього мають бути чітко сформовані «шаблони» поведінки та алгоритми дій. Мають бути чітко сформовані розуміння того, що дотримуєшся ПДР, пристебаєшся в авто, саджаєш дитину в автокрісло, маєш аптечку в авто, слідкуєш за своєю ( і дитини) видимістю в темну пору доби, не вживаєш алкоголь за кермом, не перевищуєш швидкість і т.д. ти не для когось, не для поліціянта, аби не оштрафував, не за принципом «всі так роблять», а ДЛЯ СЕБЕ, ДЛЯ ВЛАСНОЇ І СВОЇХ ДІТЕЙ БЕЗПЕКИ!!! Безпека починається з тебе!! Ми, дорослі – приклад для наших дітей! Правильно кажуть: Не виховую дитину, все одно вона буде схожа на тебе – виховуй себе! Ми маємо знати і чітко дотримуватись ПДР! Ми маємо постійно формувати у дітей «правильні» поведінкові шаблони!

    Життя – найцінніше, що ми маємо! І безглуздо втрачати його через не знання, не обачність, самовпевненість чи будь-яку іншу причину… Давайте вчитися і навчати наших дітей жити безпечно!!